Saturday, September 3, 2011

Pemilihan Suksis !!


Assalamualaikum ...

Sumpah ! berdebar sangat bila tengok calender.. tarikh untuk pengambilan kor suksis da dekat. fuhhh.. hope ade rezeki aku. Part paling aku tak senang, tang fizikal tinggi.. ckup tak inci aku nie.. buat ny dye amek 160cm.. mampuss x lepas leerrr...

segak.. uishh Proff. Sahol periksa baris.. see..
Proff pon join SUKSIS tau.. hehe

12-14 september :

sesi penerangan dan mengisi borang 
(pusat kokurikulum UiTM Shah Alam)

17-18 september :

 ujian fizikal kepada calon2 yang layak 
(pejabat kor suksis UiTM Shah Alam)

24-25 september :

 sesi ‘interview’ oleh Pegawai kanan PDRM 
kepada calon2 yang layak.


Nie pulak syarat-syart fizikal yg diperlukan..


1. TARAF KEWARGANEGARAAN :

Warganegara Malaysia
2. UMUR :
Tidak kurang daripada 18 tahun.
3. UKURAN BADAN :
a)Lelaki - Tinggi 162cm (5' 4"). Lilitan dada 81cm/86cm (32"/34"). Berat badan 48kg.
b)Wanita - Tinggi 152cm (5'). Berat badan 43kg.
4. PENGLIHATAN & PENDENGARAN :
Mempunyai penglihatan biasa dan pendengaran yang baik.

Legaaa... bila tgk syarak ketinggian 152 cm tuhh.. insyaallah.. ketinggian aku yang 156cm nie lepas kowt nnty... weee... doakan aku ye kawan-kawan !

sonok nye kalo dpt sarung unifom mcm akak nie..
sonok nye dapat tolong orang awam macam akak nie..
wee... doakan afzan amira ye...!


Nota kaki : peluang nie sekaly jer.. sekaly jerr.. wish me luck ! 

Celoteh,

No comments:

Post a Comment