Sunday, June 20, 2010

selamat hari bapa, abah !

celoteh tentang insan yang bergelar bapa. ayah. abah.
papa. baba. daddy. tak kesah la ape pown panggilan nya
yang penting insan nie amat istimewa bagi seorang anak.

hari nie 20 june 2010,  selamat hari bapa !
buat ayahanda tercinta ,



abah

MD IZANINULHADI B ZAINAL ABIDIN

abah aku, bapa kepada 6 orang ank yg comey lote haha..
dan suami kepada Puan Norizan Jaffar..Hehe..my lovely mom..
secara luaran amat mesra sngt  ngan org ramai. tp
kena caranya. bila abah tak suka pd sesuatu abah diam jew..
bila diam tuh. tanda x ske la!

paling garang dengan aku la. hehe... biase la aku
ank sulong yg nakal. hehe.. tp minat aku ngn abah sama x
macam adek aq yg lain. tp x taw la coz 3 owg yg kecik tuh
x tw agy hala tuju hidup. tp kalo cm aku, bella,
ngan nana nie..mmg nmpk aku yg mcm abah..

mak pown slalu ckap perangai aku mcm abah..hehe..
biasa la, kemana x tumpah nya kuah kalo x ke nasi..
abah mmg kuat bkrja.. tak cukup tugas sbgai sorg
anggota Polis, abh wat keje sampingan sbg Jurulatih Fizikal
PLKN. bukan sbb tak mampu tapi sbb abah minat sgt2
ngn program2 lasak mcm nie.. dlm PDRM pown abh btugas
sbg jurulatih kawad n jasmani.

kadang2 susah nak faham abah, kena tgk angin gak. abah
aku nie kuat merajuk tw.so kena pandai jga hati dye. aku hrp
sangat abah dapat tegok kami 6 beradik nie capai cita2 kami.
dan aku bangga sangat abah skong cita-cita dan impian aku
tuk jadi pegawai polis. aku akan bukti kan tuk abah aku yg
aku mampu capai cita-cita aku da tu lah adiah yg paling
berharga utk abah dr aku!!



anak -anak abah yg sentiasa syg abah ,
siyes muka aku nmpk sebek ;



abah dan mak masa tgh posing
gamba kawin tahun 1990



sebelum jadi polis abah aktif
lumba kuda



abah zaman tgh traning



abah dengan celoreng PLKN ;

segarang mana sekalipun seorang bapa terhadap anaknya
dia tetap seorang bapa, marah seorang bapa
 pd anak nya ada ertinya
kasih dan syg ttp tak kan luntur. 

kami sayang abah ;

AFZAN AMIRA
AFZAN NABILA
AFZAN NATASHA SUHANA
MOHD DANIEL HAIQAL
AFZAN ALIA BALQIS
MOHD DANISH ZAQUAN


CELOTEH BUAT AYAHANDA  =)

No comments:

Post a Comment