Monday, December 27, 2010

Aku Mahu Suksis !

Yeay..!! Suksis.. aku ase semua owg da tahu kowt cita-cita aku nk jd Insp Polis kn? hehehe.. aku dapat rasakan pemergian aku ke Shah Alam x la sia-sia.. selain dr aku dpt continue study, aku ade chane nk join Suksis , Suksis juz untuk student degree 3 tahun je tw. so cos aku nie layak la tuk mohon.. hehe. F.Y.I  bg sape-sape yg x tahu Suksis (Sukarelawan Polis Siswa Siswinie same cm Palapes, Sispa dan Kesatria.. tp beza nya Suksis nie under Polis .

Hope.. Hope.. Hope..

nak join Suksis bukan la senang.. tetap kena ade syarat fizikal.. haa.. fizikal nie yg aku ketaq cket.. layak ke aku? hehe.. hope layak laa.. ade yg ckp tinggi untuk pemohon wanita msty 160cm ade plak sumber yg ckap 152 cm.. which one erk? adoiyai.. kalo 160cm.. jangan kau mimpi mau join..hehe.. kalo dikira-kira.. nk apply Insp Polis aku tgk juz nk 157cm je pon.. over sangat Suksis kalo nk 160cm.. ishh.. kuciwa den !

sangat-sangat best kalau kita dpat join suksis nie.. bkn stakat dpat elaun (tapi bg aku elaun tak penting) dapat jugak la merasa latihan kepolisan cm menembak (Rifle M16 & Revolvers,) latihan marin, undang-undang dan asas inspektor polis.. best kn? ishh.. membuak-buak minat aku. hope aku dapat la join suksis nie.. Amin !



Perbarisan Tamat Latihan Kor Suksis 


Aku waktu sekola dulu (SM/PKP Afzan Amira)



Suksis Uitm Shah Alam ;
yg depan sekali tuh Tg.Mohd Nor Sokh (ex Skuad leader sekolah aku)



Aku dan kengkawan SKUAD ELIT KUANTAN


Kemenangan Aku Bersama Platun Kuantan 2007


haa.. aku da smpai PULAMAR taw ;P

Celoteh,

No comments:

Post a Comment